Motivasyon…

Bu aralar kendimi en çok zorladığım ve çok fazla mücadele ettiğim şey motivasyonum. Bunun en büyük etkisi tabii ki evde olmam ve en sevimsiz dönemlerden biri olan iş arama dönemine girmiş bulunmam. Önümde isteklerimi yapabileceğim, dinlenebileceğim bir süreç var evet ama bunu kendime hatırlatmam gerekiyor bazen çünkü ciddi anlamda motivasyonum çöküşe uğruyor. Ne yazıkki kariyer veya iş hayatımla ilgili motivasyon önerileri veremiyeceğim. Bu yazımda bir sebepten ötürü evde oturanlar için gelsin 🙂 Peki şuan ben nasıl kendimi güçlü tutmaya çalışıyorum, motivasyonumu yükseltmeye çalışıyorum?

*İlk başta kendime her zaman ‘kendimin’ ne olduğunu hatırlatıyorum.Şu dünyada nasıl basit bir kum tanesi olduğumu, ancak kendi hayatımdaki önemimi, arkadaşlarımı, ailemi, sevgilimi, evimi, hayatımı, başarılarımı, başarısızlıklarımı, düşmanlarımı… Kendimi kaybettiğimde, dibe vurmuş gibi hissettiğimde bunları tekrar tekrar hatırlatıyorum kendime. Hatırlayamazsam bunları bana hatırlatacak birini hemen arıyorum onun sesiyle sakinleşiyorum hemen.

 * Her gün için ‘ yapılacaklar listem’ var. Bu liste sabah kalkış ve akşam yatışa kadarki tüm süremi kapsıyor. Ben bu listeyi minik bir ajandaya yazıyorum her gün. Yaptıklarımın üstünü çizdikçe bu benim motivasyonumu artırıyor. Mesela bugün yapılacaklar listemden bir bölümü örnek olarak yazayım:

° kahvaltı √                        °bugün artık kuaföre git !!!

 °evi topla   √                              °bloga yazı yaz √

°ders çalış                                              ∴

*Ev işleriyle uğraşmak bana iyi gelmeye başladı. Silmek süpürmekten bahsetmiyorum onu neredeyse 2 günde bir yapmak zorundayım zaten, bu ev ne kadar kirleniyor böyle !!! Çekmece, dolap içlerini düzenlemeye başladım kendimi sıkmadan. Minik kutuları atmıyorum çekmece içlerinde bölümlendirmek için kullanıyorum mesela. Bol bol fazlalıkları atıyorum, nasıl insanın içini rahatlatıyor bilemezsiniz. Tabi bunları  yaptıkça yapılacaklar listeme bir tik atıyorum 🙂 Geri dönüp baktığınızda gerçekten içiniz açılıyor düzenden 🙂

*Tabii ki o muhteşem kitaplar beni kendime getiriyor.

*Bu aralar deli gibi kendimi geliştirmeye çalışıyorum. Daha öncede bir yazı yazmıştım bu konu hakkında. Bu ay sonu okuduğum bölümün vize dönemi başlıyor ve ders çalışıyorum. Diksiyon kursumu bitirdim ve belgemi aldım. Ayrıca iki tane  sertifika daha aldım yeni kararlar,ilk adımlar… yazımda bahsettiğim siteden.İki tanesini de önümüzdeki hafta alacağım. Şimdide özel ingilizce dersi almaya başlıyorum. Şu ingilizce sorununu zamanım varken gidermem gerekiyor artık :).Bunları düşündükçe motivem tavan oluyor ne yalan söyleyim 🙂

*Yemek yapıyorum. Yemek yapmak beni cidden motive eden bir aktivite. Okadar çok şey düşünüyorum ve karara varıyorum ki yemek yaparken. Nasıl olsa evdeyim ve zaman sınırımda olmadığı için bu dönem dışarıdan yemek olayını kesmeliyim diye düşündüm ve her akşam için çokta ağır olmayan yemekler hazırlıyorum.

*Beni motive eden kişiler buldum sosyal medya üzerinden. Bazı bloggerlar, youteberlar, instagram sayfaları gibi. Her zaman istediğiniz türden insanlar hayatınızda olamıyor malesef. Bende çok sevdiğim, kendime yakın bulduğum, ve beni cidden motive eden bu insanları bu şekilde takip ediyorum.

*İlgi alanlarımla ilgili dergiler alıyorum her ay düzenli olarak. Güncel sayıları okuyorum veya geçen sayılara göz gezdiriyorum. Kafamdan sorunlar biraz olsun uçup gidiyor moralimin yükseldiğini anlıyorum.

*Her insanın binlece kez izlediği dizi ve filmleri vardır. Bende moralimi yükseltmek için bu filmleri ve dizileri izliyorum.

*En önemlisini en sona bıraktım DUA. Duanın veremeyeceği bir rahatlık, motivasyon yoktur benim düşünceme göre. Her duadan sonra kendimi, hayatımı, evimi severken buluyorum kendimi.

res3812Her zaman içinde bulunduğumuz kötü durumların  gelip  geçici olduğunu aslında bizde biliyoruz ancak hemen gelip geçmesini istiyoruz. Bu ne yazıkki pek mümkün olmuyor. Peki biz ne yapalım elimizden gelenlerin kısıtlı olduğu bu süreç içerisinde.Birincisi, elimizden ne geliyorsa yapalım ve bunun rahatlığını yaşamaya çalışalım. İkincisi inanalım dua edelim ve bekleyelim. Moralimizi bozacak, sizi bu sorunlu dönemde anlamayan ve ağzına ne geliyorsa düşünmeden konuşan insanlardan uzak duralım. Şimdiye kadar neler başarmışız bunları düşünelim. Kendimize iyi gelen şeyleri yapmaya, kendimize iyi gelen insanlara şimdi daha çok ihtiyacımız var….

“Bir şey yap, güzel olsun. Çok mu zor? O vakit güzel bir şey söyle. Dilin mi dönmüyor? Güzel bir şey gör veya güzel bir şey yaz. Beceremez misin? Öyleyse güzel bir şeye başla. Ama hep güzel şeyler olsun. Çünkü her insan ölecek yaşta.” Şems-i Tebrizi

Tekrar görüşmek üzere…

Mutluluk albümümü,film&dizi ve kitap bölümlerimi ziyaret etmeyi unutmayın 🙂

Bir Cevap Yazın

