Peki ya işimi sevmiyorsam ? 

“​Sevdiğin işi yaparsan, hayatın boyunca çalışmazsın” duyduğum en güzel söz. Aslında sorun şurda ki günümüz Türkiyesinde bunu yaşayan tahminimce %3 kadar insandır. Bunun en baş sebebi çocukluktan gelen hatalar olduğunu düşünüyorum. Ailelerin çocuk üzerinden yarışı, çocuk üniversitede istemediği bir bölümü bitirene kadar devam ediyor. Çoğu insan bakmıyor çocuğu ne ile mutlu, neye yatkınlığı var? Bu yüzden üniversiteden mezun olunca koca bir soru işareti başlıyor “Peki ben şimdi ne yapıcam?” Bu insanların arasında bayrağı bende göğüslüyorum merak etmeyin 😏   Peki biz mutsuzlar ne yapacağız? Herşey için çok mu geç? Etraf ne der? O pislik müdür olmuşken ben baştanmı başlıcam 😫 Peki ben ne yapıcam? Hepimizde bu sorular var değil mi? Özellikle bende bunların hepsi mevcut ve cidden düşünmekten  delirecek gibi oldum. Bazı şeyleri etraflıca düşünmem gerekti ve sektör değiştirmenin zor olduğunu ancak imkansız olmadığını gördüm. Nasıl mı?

Öncelikle şuanki işinizin size nasıl özellikler kattığını bulun. Mesela ben turizm sektöründe satış pazarlama sorumlusuydum. Bu satış yönümün güçlü olması, iletişim ve ikna becerimin iyi olması demek. Ayrıca toplantı ve organizasyonlar düzenlediğim ve koordine ettiğim için koordinasyon yeteneğimin, organizasyon yeteneğimin güçlü olması demek. Bunlar yetermi ? Belki…

İkinci olarak şu durum var; “var olan yetenekelrin başka bir alanda işe yarıyormu? Eklemek istediğin başka özellikler var mı?, Mutlu olacağım sektörle ilgli teknik bilgiler gerekiyormu? Örneğin kullanmak zorunda kalacağın program gibi” Önemli olan değiştireceğin sektörle ilgili araştırmanı iyi yapıp kendini iyi hazırlamak. Bu alanda eğitimlere ve kurslara başvuru yapılabilir. Mesela insan kaynakları kursuna gidip, belge alıp bu yönden başlayabilirsin. Veya özelliklerine yabancı dil ekleyeblirsin. Bir kaç tane sertifika ekleyebilirsin, hobini işe çevirmeye çalışabilirsin.Bunların hepsini iş hayatına bir süre ara verip yapabilrsin veya işle birlikte götürebilirsin. Var olan özelliklerin zaten başka alanlarda da sana yetiyorsa direkt bu alanlarda çalışma sahaları bulmaya başlayabilirsin. Ama şun hiç br zaman unutmayın: Yeni bir sektöre yöneldiğinizde genelde çömez muamelesi görüp eski işinize oranla daha düşük maaşa çalıştırılma ihtimaliniz %90. Kendinizi buna hazırlamalısınız.

Üçüncü durum ise asla YILMAYIN. Yapabilirsiniz. Neden yapamayacaksınızki? Neyiniz eksik? Ben bunu başaran insanlar tanıyorum. Evet zor ama bu bir genelleme olamaz. Herkesin şansı kendine sonuçta. Benim yıllarca ulaşmaya çalıştığım bir şeye siz bir haftada ulaşabilrsiniz. Yılmadan yorulmadan başvurular yapın, çevrenize haber verin, atak olun. Severek çalışmak sizin de hakkınız.

Mutlu çalışmalar…..

Bir Cevap Yazın

