YAPABİLİRİM !!

Uzun zamandır kendimden çok sıkılmış bir halde dolanıyorum. Saçımımı değiştirsem, kaşımımı değiştirsem, kıyafetmi alsam ne yapsam diye hem kendimi hem etrafımdakileri ki özellikle kuaförümü 😄 darlıyorum.Kara saça, kara kaşa kahve göze tutturdum sarı yapıcam diye düşünün saçmalığımı 😌. Sarıyıda hiç sevmem, kara kaşına sarı saçla dolaşan kızlarada söylediğimi bırakmam, dengesizim 😌.  Ne yapsam ne yapsam diye dolanırken instagramda değişim hikayelerine denk gelmeye başladım. Oldum olası değişim hikayelerini çok severim, bu aralarda instagramdaki 40-50 kilo verip kendini yeniden biçimleyen kadınların profillerini stalklıyorum. Aslında hepsi aynı azim ve başarı öyküsü ama bir kadın çok dikkatimi çekti. Neden hala bilmiyorum. Sonra onun tüm profilini ezberledim videolarını izledim, hep eski yeni foto karşılaştırması yapmış şok oldum. Bendeki durum ise gecen 01:30 unda elimde mezura başladım sorun gördüğüm yerleri ölçmeye.  Çıkan sonuçlara çok şaşırdım. Aslında çok kilolu değilim Boy 1.60,  kilo 58 . En fazla düşeceğim kilo 53-55 kilo. Ama demekki vücudum bu kiloyu kaldırmıyor. Son dönemlerde kendimi rezalet görmeye başladım. Hiç beğenmemeye başladım. Evet kalın bacak severdim ama şimdi gözüme sevdiğim gibi görünmemeye başladım. Aslında haftalardır kendimle olan değişim sorunumum saçımla başımla değil vücudumla olduğunu farkettim.Dedim kendi kendime “Kendine gel kızım napıyosun böyle şu haline bak. Bacaklarımdaki selülitleri anlatmaya  kelime dağarcığım yetmez. Ne yaptın kendine? Bu insanlar 130 kilolardan 50 kiloya düşüyo azimle senmi yapamıcaksın?” diye sen beni bi gazla…. Ağustosun 14 üne kadar evdeyim ve karar verdiğim tarih ise 6 Temmuz. Arada 40 gün var. Doğru bir çalışmayla en azından 40 gün sonunda  değişim görebilirim diye düşündüm. Öncelikle ne yapmak istediğime karar verdim. İnce bacak, taş gibi karın ancak kilo olarak çok fazla bir düşüş istemiyorum. Benim daha çok vücudu toparlamaya sıkılaştırmaya ihtiyacım var. Sıkılaşınca zaten beden değişimi olacaktır. İlk önce tabiki beslenmemi değiştirdim. Sabah yumurta, zeytin, peynir, salatalık, domates, 1-2 dilim tam buğday ekmeği, öğlen zeytinyağlı hafif bir yemek, akşam keza yine aynı, kontrollü et tüketimi, bol sebze ve bol su. Ekmek sadece sabahları, kızartma yok, un, yok, yağ sadece zeytinyağı bir kaşığı geçmeyecek şekilde. Ara öğün olarak yine sağlıklı şeyler yapmaya başladım., yoğurt, ceviz, soğuk sütlü nescafe (kendi imalatım), salatalık vs. Detoks suları ödem atımında yardımcı olacağı için içinde beklettiğimiz envai çeşit sebzelerden oluşan detoks sularından hazırlayıp içmeye de başladım. 

İlk adım kafamda oturdu ve geldim ikinci adıma, ezeli düşmanım SPOR!!! Herkesin söylediği o muhteşem kadın Lesslie ile başladım olaya. Hava 40 derece olduğu için gündüz evde akşam dışarıda spor yapıyorum. Ben rutin şeylerden çok sıkılan bir insanım ondan dolayı yanına altarnetifler bulamam lazım. SQUARTGRIL diye bir kadını keşfettim. Kadın bir cevher, bir hazine. Vücudun her yeri için yaptırdığı ayrı hareketler var. Aklınıza gelen her yeri çalıştırabiliyorsunuz. Ben spor rutinime sabahları Lesslie ve squartgirl, akşamlarıda parkta 1,5 saat yürüme olarak belirledim.Şuan üst bacaklarımı hissetmiyorum mesela dün fena çalıştım söylemesi ayıp 😏. Sakatlanmamak için vücudumu dinleyip yapıyorum sporu. Sakatlanırsam daha zor çünkü ara vermek veya hiç yapamama riski var. Bugün mesela üst bacaklar çok ağrıdığı için karın çalışıcam. Kilomda bir değişiklik yok. Ancak beni 2 haftadır görmeyen ve bu kararımdan haberi olmayan bir arkadaşım beni gördüğünde sende bir değişiklik var dedi. Duruşum bile dikleşmiş öyle söyledi.Şuan ölçülmüyorum. 13 Ağustosta ölçüm yapmaya karar verdim. Motivasyonum hemen düşer bir değişiklik, ilerleme görmezsem. Umarım istediğim şekilde sonuç alırım ve bunu devam ettirebilirim. Önemli olan işe başladığımda bu spor ve sağlıklı beslenme rutinimi devam ettirmekte. Bu arada hayat değişimiyle ilgili güzel bir haberim daha var ama ben 13 Ağustosta bir yazı yazıp paylaşmayı düşünüyorum. Herhalde o yazımın başlığıda yaptım oldu olur 😁  Hem çalışmalarım sonucunu hemde yeni haberimi o şekilde paylaşırım. Hiç bir şey için olmaz dememek gerektiğini bir kez daha öğrendim şükürler olsun 🙏 

Sizde biyerden başlayın artık isteklerinizi yapmaya ,zaman akıp gidiyor….

Bir Cevap Yazın

